Introductie
DEWI was een ICT bedrijf wat bestond uit drie onderdelen:
- DEWI Beheer
- DEWI Detachering
- DEWI Sport & Recreatie
In 2000 werd ik door DEWI gevraagd als coordinator van de service desk. Samen met de directie en een aantal collega's hebben we DEWI Beheer vorm gegeven. In de acht jaar die daar op volgden heb ik diverse functies en rollen vervuld, variërend van Account manger, beheerder, ICT Consultant, Project Manager, Teammanager, etc. De laatste jaren ging de focus van DEWI steeds meer naar software ontwikkeling voor de Sport & Recreatie tak. (Dewi Clubmanager), vandaar mijn switch naar Technisch applicatie beheerder.
Functie Account manager / ICT Consultant 2000-2007
Werkzaamheden
Klantgericht:
- Klant aanspreekpunt voor de “grotere” MKB bedrijven (Internationaal).
- Aansturen beheerteam (12 FTE).
- Werving en selectie procedures.
- Functionering en beoordelingsgesprekken.
- Projectleiding “grotere” opdrachten.
- Service Level Management.
- Geven van awareness sessies.
- Opzetten partnerships.
- SLA bewaking.
- Quickscan ICT-omgeving nieuwe klanten.
- Adviseren ICT-oplossingen.
- Uitwerken oplossingen tot concrete voorstellen (offerte / projectplan).
Intern:
- Samen met de directie opstellen intern beleid en zorg dragen voor de uitvoering daarvan (lid management team).
- Opstellen diensten / productcatalogus met het oogpunt op standaardisatie en “proven technology”.
Projecten
Klantgericht:
- Diverse Migraties naar Windows 2000 AD over verschillende locaties (LAN/WAN).
- Opmaken ICT-budgetering voor klanten.
- Opstellen Blauwdruk Kantoor Automatisering.
- Opstellen calamiteiten plan.
- Diverse VPN koppelingen.
- Consolidatie ICT omgeving (van 14 verschillende bedrijven naar één netwerk op 4 locaties), om vervolgens een Shared Service Centre te creëren.
- Interim ICT Management.
- Pakket selectie.
Intern:
- Mede opstellen en doorvoeren verbeterplan van de DEWI organisatie.
Software ervaring
Ervaring met de volgende besturingssystemen:
- Windows 2003, Windows XP, Windows 2000, Linux.
Ervaring met de volgende software:
- Exchange 2003, Grote Beer, Exact, MS Project, MS Office 2003, McAfee, Arcserve, MS-SQL, etc
Functie Technisch Applicatiebeheerder 2007-2008
Werkzaamheden
- Installatie en configuratie Clubmanagement systeem.
- Vertalen van functionele wensen naar technische oplossingen.
- Installatie en inrichting Clubmanager software.
- Installatie MS-SQL, configuratie, replicatie, etc.
- Installatie en inrichting Internet reserveringsysteem inrichting IIS.
- Conversie trajecten Clubmanagement systemen.
- Technische conversie, van diverse soorten pakketten welke diverse databases bevatten onder andere, BDE, Interbase, MySQL, Sybase etc.
- Beschrijven en documenteren van deze conversies.
- Functionele conversie, zorg dragen dat de leden worden overgezet, met de juiste contracten, vorderingen, betalingen, bezoeken, etc .
- Begeleiden klanten met de invoering van het nieuwe automatisering systeem.
- Projectmanagement
- Maken projectplanning en afstemmen met de betrokkenen partijen.
- Afstemmen randvoorwaarden ICT infrastructuur met externe beheerders, denk aan systeemeisen, remote beheer, beveiliging, etc.
- Integratie projecten.
- Integratie Clubmanager (MS-SQL) met het Wellness System (Sybase) van Technogym.
- Ontwikkeling
- Maken en aanpassen templates inclusief VBA
- Maken automatiseringsscripts in VBscript.
Software ervaring
- Ervaring met de volgende besturingssystemen
- Windows 2003, Windows Vista, Windows XP, Windows 2000, Linux.
- Ervaring met de volgende software.
- MS Management Studio, ClubManager, Wellness System, Arcserve, Sophos, MS Project, MS Office 2005 (incl Access), Visio , IIS.
- Ervaring met de volgende databases.
- MS-SQL, MySql, Access, Sybase, BDE, Interbase, ODBC-koppelingen.